העמותה לגיימינג תחרותי בישראל מסכמת פעילות מוצלחת במיוחד של 'קרן הגיימינג 2024' ומכריזה על הרחבתו של הפרויקט לשנת 2025.
העמותה לגיימינג תחרותי בישראל גאה להכריז על סיומו המוצלח של פרויקט קרן הגיימינג 2024, שסימן שנה של צמיחה חסרת תקדים והשתתפות רחבה בגיימינג התחרותי מצד שחקנים מכל רחבי המדינה. המיזם, בשיתוף מכבי ישראל ובחסות חברת קרביץ, ובהשתתפות של למעלה מ-500 שחקנים שהתחרו במגוון רחב של כותרים, מכל הגילאים, המגדרים ומרחבי הארץ, חיזק את מעמדו של הגיימינג התחרותי בישראל באמצעות פיתוח קהילות המשחקים ותמיכה במארגנים. עם פתיחת התוכנית לשנת 2025, העמותה שואפת להרחיב את טווח הפעילות ולהציע הזדמנויות נוספות לשחקנים וקהילות בכל רחבי הארץ.
קרן הגיימינג 2024: המספרים מדברים
בשנת 2024, פרויקט קרן הגיימינג קיים 51 תחרויות במגוון רחב של כותרים תחרותיים. בסך הכול השתתפו במיזם 537 שחקנים, מספר שיא של משתתפים בשנה אחת בגיימינג התחרותי בישראל.
חמשת הכותרים הפופולאריים ביותר בישראל בשנת 2024 היו:
- League of Legends
- Tekken
- Valorant
- eFootball
- EA Sports FC Series
חלק ניכר מהשחקנים המשתתפים בתחרויות במיזם (קרוב ל-80%) השתתפו ביותר מתחרות אחת. סדרת התחרויות משכה כישרונות עולים לצד מתחרים מנוסים, ובכך חיזקה את מעמדו של הענף בישראל ומהווה כר פורה לפיתוח כשרונות ישראליים בענף. בין הכותרים הפופולריים הנוספים (מלבד הרשימה שלעיל) בלטו Rocket League, Counter-Strike, Mobile Legends: Bang Bang, ו-Magic: The Gathering Arena. בנוסף, גם ליגות "סים רייסינג" בכותרים F1 ו- Assetto Corsa Compatizione השתתפו בפעילות.
מבחינת גילאים, השחקן הצעיר ביותר בשנת 2024 היה בן 15, והמבוגר ביותר בן 59. בסך הכל, 43% מהמשתתפים היו בגילאי 15-24, ו-46% בגילאי 25-34. היתר בני 35-59.
מבט קדימה: הרחבת הפרויקט ב-2025
לאור ההצלחה של 2024, העמותה לגיימינג תחרותי בישראל נערכת להרחבה של המיזם בשנת 2025. העונה הקרובה תכלול כותרים נוספים, אפשרויות תמיכה חדשות, והרחבה של אירועים קהילתיים, כך שהמיזם יהיה נגיש ומגוון אף יותר. העמותה שמה דגש על טיפוח הכשרונות המקומיים, הרחבה וגיוון של אפשרויות התמיכה במארגני תחרויות וקהילות, ויצירת עניין בקרב כלל הגורמים בענף.
יו"ר העמותה, עידו ברוש: "פרויקט קרן הגיימינג הוא הרבה מעבר לסדרה של תחרויות—זהו חזון. אנו עדים למעורבות מדהימה מצד שחקנים מכל הגילאים, המגדרים והאזורים, והמטרה שלנו לשנת 2025 היא להמשיך את המומנטום הזה וליצור עוד יותר הזדמנויות עבור גיימרים לשפר את הכישורים שלהם ובעתיד אף לפתח קריירה כגיימרים תחרותיים בישראל ומחוץ לה. אני מבקש להודות לשותפים שלנו על האמון והתמיכה – אנחנו מסתכלים קדימה להישגים חשובים נוספים!"
עם המשך הצמיחה של סצנת הגיימינג בישראל, העמותה מזמינה שחקנים, מארגנים ובעלי עניין אחרים לתפוס את מקומם במיזם ולתרום להמשך צמיחת ענף הספורט האלקטרוני בישראל.